" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Super Muslimah (Bab 6- Detik Penentuan!)}
Tuesday, May 29, 2012 | 4:44 PM | 0Comment


Bab 6; Detik Penentuan


Aisyah mengesat air matanya, dia perlu kuat! Allah, aku minta izin agar Kau beri kekuatan!! Setelah membaringkan jasad kakaknya di tempat selamat, dia meluru ke arah pusat jana kuasa. Kaget dia apabila melihatkan tulisan nombor yang bagaikan menghitung masa.. Tertulis di sepanjang perjalanannya, 3 SAAT.. 2 SAAT.. 1 SAAT.. Terngiang-ngiang di telinganya bagaikan Raja Kegelapan sedang menghitung-hitung beberapa saat tinggal untuk saat perhitungan.. Saat penentuan..

Aisyah cuba untuk menggunakan kuasa terbangnya, tetapi malangnya.. Kuasanya hilang! Dia tidak dapat terbang! Tiba tiba Aisyah tidak dapat mengawal keseimbangan badannya lalu rebah ke tanah...

GELAP...

Aisyah membuka kelopak matanya perlahan-lahan. Masya ALLAH! Raja Kegelapan berada betul-betul di hadapannya sambil ketawa dengan suara yang mengerikan..

"Hahahahaha!!! Budak, kau lambat! Tidak mengapa, aku pasti kau sudah cukup bersedia. Aku sudah tidak sabar untuk mengambil kusasaku!! Kau milikku!!"

"Tidak!! Demi Allah, aku takkan biarkan kau ambil kuasa ini untuk melakukan kehancuran!! Demi Allah, kau hanyalah makhluknya, dan takdir bukan berada pada tangan kau!!" Aisyah berfikir tentang bagaimana untuk menewaskannya. Dia teringat kembali kata-kata Akira bahawa dia tahu kelemahan Raja Kegelapan. Tunggu, kegelapan penawarnya nur, cahaya! Illahi, aku harus menggunakan kuasa elektrik ini untuk menghasilkan cahaya!

"Bismillahirrahmanirrahim.. Allahu Akbar!!"Aisyah melepaskan satu cahaya yang besar dari telapak tangannya. Raja Kegelapan juga mengeluarkan kegelapan dari mulutnya yang besar itu. Sementara itu, Aisyah khuatir.. Cukupkah cahaya yang kecil ini melawan kegelapan yang besar ini? Kegelapan semakin menelan kuasa cahayanya.. Pandangannya makin kabur. Aisyah berasa seperti tidak kuat lagi. Illahi, adakah aku akan mati??

Tiba-tiba, Akira muncul bersama-sama keluarga Warrior . Mereka saling menyumbang tenaga kepada Aisyah untuk mengatasi kuasa kegelapan. Satu kuasa sinaran mengelilingi tubuh Aisyah, dan pakaiannya berubah! Super Muslimah!!!

Aisyah kembali meneruskan perjuangannya untuk mengatasi kuasa yang dikeluarkan oleh Raja Kegelapan. Cahaya semakin menyinari kegelapan.. Raja Kegelapan makin lemah.... Raja Kegelapan menjerit," Tidakkkkkk!!!!

Lenyap. Yang ada hanya Aisyah, planet, bintang-bintang dan... keluarga Warrior. Akira menghampirinya," Ukhti, alhamdulillah ukhti berjaya juga. Memang ukhti pewaris terakhir, terulung bagi puak Warrior. Lihatlah, inilah keluarga kita.

Aisyah mengalihkan pandangannya ke arah keluarga Warrior. Pakaian mereka sama, ala-ala pahlawan Arab. Mereka tersenyum gagah, bangga atas kejayaan ini. Aisyah mengucapkan syukur, tapi mindanya berfikir...

Adakah ini akhirnya?? Atau ada lagi cabaran yang mendatang?? Benarkah Raja Kegelapan sudah tiada?? Entahlah, tapi yang pasti... Akulah..

SUPER MUSLIMAH!

Labels: