" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Super Muslimah (Bab 5- Satu Pengorbanan)}
Tuesday, May 29, 2012 | 4:15 PM | 0Comment


Aisyah bangun agak lewat hari ini setelah penat disoal Kak Balqis semalam. Masya Allah! Dia benar-benar terlupa tentang pertempurannya dengan raja kegelapan. Tiba-tiba , dia terdengar bunyi telefon rumahnya berdering panjang.. Dia berasa aneh apabila mendengar suara daripada fungsi telefon,
" Maaf, kami tidak ada di rumah. Sila tinggalkan pesanan atau hubungi 061 987659567843..."

Aisyah hairan, nombor siapakah yang panjang seperti itu? Mungkinkah dari konco-konco Raja Kegelapan? Dia terlihat Kak Balqis menuruni tangga, dan meluru menghampirinya. "Aisyah dapat panggilan pelik juga? Kak pun dapat.."kakak mengerut dahinya. Aisyah perlu cepat! Dia perlu segera ke pusat jana kuasa elektrik lagi... untuk menyelesaikan segalanya. Sebelum sempat dia keluar rumah, kak Balqis menahannya, " Aisyah, biar kakak yang teman! Kakak kan Juara Taekwondo berturut-turut? Jangan risau pasal kakak...".

Aisyah membenarkannya kerana dia juga memerlukan teman. Sebelum sempat mereka sampai ke pusat jana kuasa itu, mereka ditahan oleh Zagros dan orang suruhannya, Olaf.

"Hahahahaaha!! Kau lambat Aisyah, dan kau perlu melepasi kami dahulu! Kau akan mati!! Hahahaha!!"
Aisyah tahu dia tidak patut menyerah. Dia terus menyerang mereka bertubi-tubi, menggunakan  kuasa elektriknya, dan menggunakan jurus-jurus istimewa untuk mengalahkan mereka. Balqis juga tidak kalah dengan mempraktikkan langkah semasa latihan Taekwondonya dulu. Dengan tidak semena-mena, Balqis rebah ke arah dinding kerana diserang oleh Zargos. Dia luka parah...

"Kakak!!!!!" Aisyah meluru menerpa kakaknya. Dia mengelap darah dari kepalanya, sambil menangisi kakaknya yang dirangkulnya erat.
"Aisyah.. kakak mungkin dipanggil ALLAH untuk menemani ayah  di sana.. Jaga ibu dan adik baik-baik ya... Jangan putus asa..." Balqis kembali atas kehendak Allah..

"Innalillahi wainna ilaihi rajiun... " Aisyah meredakan dirinya.

Bersambung....

Labels: