" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Super Muslimah (Bab 4 - Teman Misteri)}
Tuesday, May 29, 2012 | 3:43 PM | 0Comment


Bab 4 - Teman Misteri

ALLAHU AKBAR!! Buk!! Aisyah jatuh ke tanah. Pandangannya masih berpinar-pinar. Beberapa minit kemudian, matanya merenung ke arah sekeliling. Rabb, tempat apakah ini? Aisyah jatuh di tempat yang asing baginya. Sepertinya tempat itu seperti zaman purba, pohon cendawan sahaja tumbuh besar di hadapannya. Tumbuhan menjalar yang menghijau melingkari pepohon. Kemudian, matanya tertancap kepada seorang pemuda, kacak dan berpakaian kimono. Dia membetulkan pedang yang terselit kemas pada kimononya dan menghampiri Aisyah.

"Ukhti tak apa-apa? Ana sengaja membawa ukhti ke sini, kerana misi kita sama. Ukhti Aisyah ingin menghapuskan Raja Kegelapan, bukan?" pemuda tersebut memulakan bicara.

"Bagaimana anta tahu nama ana.... dan bagaimana anta tahu misi ana?"Aisyah bingung.

"Kalau betul nak tahu, antilah pewaris akhir puak "Warrior" yang diamanahkan Allah untuk menghapuskan kuasa jahat, yang didalangi oleh Raja Kegelapan. Sekarang ukhti berada di zaman purba. Kalau ukhti nak tahu, Raja Kegelapan sudah lama wujud dan kami sudahpun mengurungnya di dalam peti usang. Tetapi, sudah kehendak Allah, dia terlepas dari jagaan kami. Raja Kegelapan menyelinap masuk melalui "worm hole" tadi dan merentas masa ke zaman 2040,"panjang dia menerangkan kepada Aisyah.

Aisyah keliru bercampur takut, takut kerana amanahnya untuk menyelamatkan Bumi ini.

"Mmm.. maaf, saudara? Ana belum tahu nama anta?"

"Ohh, lupa pula nak memperkenalkan diri. Ana Akira, juga pewaris puak "Warrior". Serupa dengan ukhti, kita bersaudara. Ukhtilah Super Muslimah!

"Akira, adakah amanah ini terletak pada bahu ana sahaja? Rasanya seperti tidak mampu untuk menewaskannya. Untuk berhadapan dengannya juga ana gentar sebenarnya.."

"Insyaallah, ana bersama-sama keluarga kita akan membantu pada hari pertempuran nanti. Jangan risau, ukhti tidak berseorangan. Allah bersama kita!" Lagipun, sebenarnya ukhti tahu kelemahannya.."

Sebelum sempat Aisyah mengorek dengan lebih lanjut, tiba-tiba, Aisyah terdengar suatu gegaran pada bumi purba itu. "Aisyah, ukhti perlu segera masuk ke dalam "worm hole"! Anti bukan milik bumi purba ini, anti dari masa hadapan! Cepat , sebelum putaran masa menjadi kacau-bilau!" Akira menjerit ke arah Aisyah. Dia segera melompat masuk ke dalamnya... ZAAAPPP!!! Worm hole tertutup kembali.

 ` `  ` ` `   `      ` `  ` ` `  `      ` ` `      `     ` ``  `  `            `` `                        ` ` `    `              `  ` ` ` ` ` `

Ahad, rumah Aisyah

Aisyah sedang menyelesaikan hafalan Qur'an untuk dipersembahkan kepada Ustaz Amirul. Sejenak, dia teringat kata-kata Akira, bahawa bagaimana untuk menghapuskan Raja Kegelapan. Katanya, aku tahu kelemahannya?? Dia menyedari bahawa dia sebenarnya betul-betul berada di zaman purba kerana kalendar pada hari ini memaparkan hari Ahad. Ini bermakna perjalanan merentasi worm hole itu sepanjang 2 hari. 2 hari??? Masya ALLAH, esok hari perhitungan aku dengan Raja Kegelapan!

Belum sempat Aisyah habis mengelamun, tiba-tiba pintu usang biliknya terbuka sedikit dan masuklah kakak Aisyah dengan wajah yang curiga. Aisyah mempersilakan kakaknya duduk.

Kakaknya bersuara separuh berbisik," Aisyah ada simpan rahsia dari kakak?? Something important?"
Sebelum sempat Aisyah menebak, Ukhti Balqis sudah menyambung," Adik... Super Muslimah kan? Kenapa tak cakap dari awal?"......

Bersambung....





Labels: