" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Super Muslimah (Bab 3- Menemui Raja Kegelapan)}
Tuesday, May 29, 2012 | 1:32 AM | 0Comment


Bab 3 - Menemui Raja Kegelapan

Sejurus selepas peristiwa itu, Aisyah meminta Qaish untuk merahsiakan identitinya. Dia tidak mahu berlaku sesuatu kepada keluarganya. Aisyah juga makin kerap 'beraksi' dan menyelamatkan mangsa gangguan makhluk aneh yang selalunya turun bila-bila masa itu. Di sana-sini orang ramai menggelarnya Super Muslimah, wanita di sebalik pakaian ala-ala pahlawan Arab. Aisyah hanya berlagak biasa.

Seperti biasa, Aisyah pulang seorang diri dan melintasi tempat janakuasa elektrik. Entah mengapa Aisyah menghampiri tempat itu, dan memegang wayar elektrik di situ. Dengan tidak semena-mena, ada suatu kuasa kuat yang menarik tubuhnya ke atas langit! Sungguh, Aisyah tidak mampu melawannya! Aisyah tertarik ke atas sehingga melepasi kawasan atmosfera. Mujur saja dia mampu bernafas walaupun melepasi lapisan atmosfera. Masya ALLAH!! Sungguh dia bagaikan mahu pengsan apabila menatapi makhluk di hadapannya!

Ya Malik! Inikah Raja Kegelapan?? Kelihatan satu gumpalan gas hitam berbentuk sfera bercampur partikel debu yang membentuk seperti wajah yang mengerikan ada di hadapannya! Saiznya lebih besar daripada Bumi, sehinggakan sekiranya ia menelan Bumi dengan kegelapannya, Bumi pasti mati! Aisyah memberanikan dirinya menghadapi makhluk Allah yang aneh itu.

"Hahahaha!! Rupanya kau hanyalah si perempuan lemah yang menyerap kuasaku! Kau tahu, kuasa kau adalah kuasaku yang terbias dahulu! Tidak aku sangka, kau yang akan menerimanya! Pulangkan kepadaku!"

"Tidak! Ia ada dalam diriku! Ia hak ALLAH! Langkah mayat aku dahulu!"

"Hahahahaha!! Baiklah, aku akan beri kau masa! Nanti kita akan bertempur lagi! Persiapkan diri kau, aku sudah tidak sabar lagi mengalahkan kau! Ingat, 3 HARI SAHAJA! Kemudian nyawa kau pasti dalam genggamanku! Hahahahaha!!

"Mati itu hak Allah, dan kau hanya makhlukNya! Baiklah, kita akan bertempur nanti!

Aisyah kemudian diturunkan perlahan-lahan ke Bumi, tanpa disedari, sebelum sempat ke tanah, dia ditarik ke dalam "worm hole" ! Sesuatu tangan seperti menariknya masuk ke lubang tersebut...


Bersambung............




Labels: