" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




My Birthday Is Maulidurrasul !}
Sunday, February 5, 2012 | 3:22 PM | 2Comment


Salam malidurrasul! Hari ni Husna ta nak crita banyak.. Semalam puas makan KFC pukul 11 malam! Ayah sebenarnya malu nak masuk sebab tak da orang pakai lebai, tapi masuk jugak sebab ternampak pak cik pakai lebai slamber je makan (tu la, dah lama cakap!).  Sebelum tu pergi pasar malam, Husna beli marshmalllow!! Ok, tutup crita pasal besday, kita cerita pasal maulidurrasul. 

Kata-kata terakhir, ketika roh nabi Muhammad sudah sampai di kerongkong, baginda masih sebut - Ummati..Ummati.. Ummati.. Peribadi baginda sungguh mulia, cinta baginda kepada ALLAH terlalu tinggi, bahkan tak mungkin rasanya cinta kita kpd ALLAH setinggi itu. Bagaimanapun, kita jangan berhenti berusaha. Kat sini Husna ada bagi kisah2 tentang rasulullah---


Kalau baginda berjalan, baginda berjalan terlalu laju, bagaikan bumi berlipat untuknya. Shinggakan para sahabat terpaksa memaksa diri agar dapat berjalan bersama-sama rasulullah

Ketika baginda gembira, baginda akan senyum.
Ketika marah, baginda akan diam menunduk dan memalingkan badannya.
Badan baginda sungguh wangi hinggakan sahabat2 menadah peluhnya buat wangian badan

Dahulu, ada seroang wanita yang bencikan rasulullah. Dia menghantar buah oren yang masam buat baginda. Ketika baginda makan, baginda makan dengan senyuman. Sahabat-sahabat baginda hairan, kenapa baginda tidak seperti biasanya kerana tdak mempelawa sahabatnya makan bersama. Wanita itu hairan, lalu terus pulang. Setelah itu, sahabat bertanya - "Ya Rasulullah, mengapa engau tidak mempelawa kami seperti biasanya?" Baginda menjawab, "Aku takut sekiranya kamu yang makan, nanti kamu akan mengherdik wanita tu. Oleh itu sebaiknya aku saja yang menikmati buahan itu."


Demikianlah hebatnya akhlak rasulullah.. Sampai ajal mnjemputnya, baginda masih ingat kita. Fikir2kan, sejauh mana ita ngat pada dia?? Pada hari yang mulia ni, dan juga pada hari seterusnya, marilah kita berselawat kepada Nabi. Sallahuala Muhammad.. Shallallahualaihi Wasallam.  .:)