" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Tips- Pemakaian Tudung Yang Menarik! Pt 2}
Tuesday, January 24, 2012 | 4:12 PM | 2Comment

Salam, hari ni Husna nak sambung ENTRI SEBELUM NI. Sudah baca, menarik kan?? Jom baca sambungannya.. Sebelum tu, klik SINI 


Langkah 4


Kawan-kawan,, pastikan pakaian korang ringkas dan sederhana! Tidak perlu menonjol mata untuk menarik perhatian orang lain! Paling penting, ia hendaklah bebas daripada apa-apa yang boleh membawa kepada keangkuhan, bangga dan Riya '. Sebagai wanita, kita patut bersyukur dengan rahmat Allah kepada kita dalam berpakaian, tetapi jangan sampai boros tau!!


Langkah 5


Kadang-kadang kita tengok muka, perempuan.. Tapi baju macam lelaki. Berpakaian / jadi sebagai jantina yang bertentangan berbahaya kepada diri sendiri, kerana ia mencabar maruah dan ia membawa kekeliruan kepada orang lain. Jadi kawan-kawan, jom berbangga sebab dilahirkan sebagai perempuan! :) 

Hadis: 

• "Rasulullah (saw) mengutuk lelaki yang berpakaian seperti wanita dan wanita yang pakaian seperti seorang lelaki" [Abu Daud, 4 / 86] 


Langkah 6

Kenapa Susah-susah nak berpakaian mencolok mata, jeans ketat-ketat, baju baby, free hair yang mengikut budaya Barat semua tu? Islam itu mudah, dan memang fitrah kita untuk suka kepada agama, kepada kebaikan.. Tak perlu tiru fesyen sekarang ni! Kalau anda tiru fesyen barat (bukak aurat), tak takut ke nanti tertiru kepercayaan diorang dan mencalarkan kesetiaan kita sebagai Muslimah?Berbanggalah jadi wanita muslimah. Orang muslim pun ada fesyennya sendiri, asalkan menutup aurat.

Hadis-
Nabi Muhammad bersabda, "Jadilah berbeza daripada orang kafir!"


End of this comics- tunggu episode seterusnya !!