" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Persoalan Couple - Kalau Anda Prihatin, Baca Ini}
Saturday, November 12, 2011 | 11:22 PM | 0Comment


Bismillahirrahmanirrahim... Malam ni Husna nak rungkaikan apa yang bersimpul dalam minda kita selama ni berkenaan 'Couple'. Sudah terlalu lama Husna simpan hasrat untuk entry ni tapi akhirnya memberanikan diri utk mnulisnya. Rasa seperti berdosa pula membiarkan ilmu yang ada ni tersimpan tanpa jalankan amar makruf, nahi mungkar. 

Baiklah.. Terlalu banyak dialog persoalan couple dan cinta. 

1. Couple haram, bercinta tak apa
2. Couple tapi ikut batasan syariat, tak apa
3. Couple tak berdosa, cinta itu kan fitrah?
Apa lagi yang perlu ditegaskan, COUPLE ITU HARAM. Ini bukan hukum sendiri. Ini ada tertulis dalam Al-Qur'an. Allah bagi hukum tu, bersebab. Allah larang, JANGAN HAMPIRI ZINA. Korang mesti x setuju," Kami bukan hampiri zina pun, takde pegang2, duduk jarak2, tak guna panggilan manja, tak telefon, tak mesej!" 

SEDUTAN DARI ARTIKEL ILUVISLAM

Janganlah kamu mendekati zina


Tolong, jangan kecilkan skop zina kepada perbuatan tak senonoh tu saja, zina mata, telinga, lidah, anggota, hati. Zina hati itu paling bahaya. Dan harus diingatkan, TIADA COUPLE ISLAMIK. Mungkin, niat kita baik, couple pun x da perkataan sia-sia, ingatkan solat. Ingat, MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA. Syaitan boleh saja buat kita rasa indah dengan perbuatan yang kita lakukan. Kalau memang ALLAH tetapkan haram, haram. Jangan sembunyikan kebenaran.

Cinta itu hanyalah halal apabila didahului dengan ikatan perkahwinan. Kalau benar cinta, jumpalah ibu bapanya, atau risiknya melalui keluarganya. Itu yang diredhainNYA, sebenar-benar cinta. Jadilah wanita suci dalam bekas kaca, tinggi nilainya, hanya yang mampu dapat mendapatkannya. Bersabarlah, ALLAH dah tetapkan jodoh untuk kita. Kaum Adam pula sebagai pemimpin, jangan rosakkan keikhlasan cinta Kaum Hawa kepada Pencipta cinta.

Boleh aja nak kawan dengan lelaki, tapi jaga. Jangan sekali-kali ada perasaan suka itu terhadap dia. Andai ada, ingatlah ALLAH.Kalau itu belum jelas, bacalah artikel di bawah dan muhasabahlah...Wallahualam.