" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Jika Cinta, Apa Buktinya? ~1}
Thursday, October 27, 2011 | 5:17 PM | 0Comment


Salam. Starting from know, I'll use few of my workings as picture. Siapa kenal gambar ni?? Kalau nak tgok lbih dekat, klik ja gmbar tu. Pikir2 lama jugakla Twill menyendiri dari dunia blog ni. Sebulan kot.. Sebab nak exam, so Twill tak buka langsung takut melarat. Okla, hari ni nak kongsi ilmu sikit. Hope korang sudi baca.

Apa Ciri2 Para Pencinta Allah??

1. Segera Menyahut Call daripada-Nya

Bunyi azan berkumandang, tika itu kita ralit melayari internet. Apakah selalunya reaksi kita apabila mendengar panggilanNYA??
"Atas nama cinta.. Hati ini tak munkin berbagi.." Melodi telefon pula berirama. Tika itu kita sibuk studi utk exam SPM. Kita abaikan atau segera mengangkatnya?
Kita akan angkat telefon dulu berbandik ambil wudhu' dan solat bukan? Orang yang ego mahukan ALLAH mengikuti keinginannya, tapi x suka ikuti keinginan ALLAH. Benarkah kita cintakan ALLAH tatkala kita memaksa doa dikabulkan sedangkan dosa dah bertimbun??

2. Memberi Perhatian Pada SMS dan Emel Daripada ALLAH

Cintanya Rasulullah hingga dia sangat mencintai Qur'an. Pernah Umar berkata kepada Musa Al A'syari, "Ingatkan kami kepada tuhan kami." Lalu Qur'an dibacakan hingga Umar menangis. Rasulullah juga mnangis setiap kali baca AQ. Adakah anda..?? Jika benar cinta padaNYA, cintailah kalamNYA. Jadikan rindu terhadap AQ lebih mendalam daripada Blog, Facebook dan SMS..

3. Memandang MMS-NYA Selalu

Lihatlah alam ciptaan ALLAH setiap kali bangun tidur. Barulah timbul rasa lemah terhadap ALLAH. Semakin dihayati, semakin terasa kerdil. Apabila timbul rasa begitu, timbul rasa bergantung kepada ALLAH. Tika rasa ingin menemuiMYA makin tinggi, itu tanda cinta yg mekar di hati
4. Malu-malu Saat Dating DenganNYA

Apabila mata bertembung mata dengan seorang yg dikagumi akhlaknya, pasrti rasa malu kan? Apabila rasa malu pada solat, pastinya kita akan lakukan yang terbaik dan pastikan dating kita hari itu memuaskanNYA. Kita x ingin kecewakanNYA dengan solat yang lalai.

5. Sentiasa Rindu PadaNYA

Benar, kita mencintainya sebagai cinta agung. Bagaimana merindui sesuatu yang tidak tahu zatnya? Maka bersabarlah dan berharap saat indah menatap wajahnya. Rindu pada ALLAH adalah hasil rindu pada AQ, tahajud, orang soleh dan kebenaran..

ps- nantikan sambungannya...