" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Jangan Mudah Menilai Orang..}
Saturday, August 13, 2011 | 12:15 PM | 0Comment



Salam. Hari ni nak citer. Kadang2 kita nampak orang tu pakai x pakai tudung, kalau pakai tudung pun jarang dan sebagainya, jangan mudah menilai keimanannya. Sebab di mata ALLAH sahaja keimanan seseorang itu dinilai. Enty hari ni juz nak kongsi satu kisah zaman nabi. --->

*Seorang mukmin dan seorang pendosa bersahabat baik. Si pendosa ni selalu sangat berbuat maksiat dan org mukmin ni selalu menasihatinya kembali ke jalan ALLAH. Hinggalah pada suatu hari, si mukmin berkata - "Kamu tidak akan masuk syurga. Kamu akan masuk neraka kerana maksiatmu!" Semasa di akhirat, ALLAH memanggil kedua-dua mereka. ALLAH memanggil si mukmin menghampirinya, dan berkata,"Kenapa kamu berkata sebegitu. Sesungguhnya AKU MAHA TAHU dan kamu tidak tahu apa2. Akhirnya, ALLAH menghumbankan si mukmin ke neraka dan si pendosa ke syurga"

Moralnya, nasihati orang biar berhikmah. Kalau seandainya kita marah pada dia, kalau nasihat pun dia x dengar juga - tinggalkanlah dia (berikannya waktu utk memikirkan dan berdoa untuknya). Wassalam..