" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Ainul Mardiah- Bidadari Syurga}
Friday, August 26, 2011 | 8:35 AM | 0Comment


Salam. Nak berkongsi cerita tentang Ainul Mardiah. Siapa Ainul Mardiah tu? Dia adalah bidadari syurga yang paling cantik dan dihadiahkan kepada orang2 tertentu yang ALLAH pilih seperti syahid. Ada satu cerita..


Zaman Nabi Muhammad__--

Pasa masa tu, seorang sabat nabi mimpikan seorang wanita cantik di tempat yang sangat indah. Dia bertanya, adakah dia Ainul Mardhiah? Bidadari itu menjawab, bukan. "Saya hanya pembantunya sahaja". Kemudian dia berjalan lagi dan berjumpa dengan seorang wanita yang sangat cantik. Kemudian, bidadari itu menjawab- "Bukan, saya hanya khadamnya sahaja. Ainul Mardiah ada dalam istana". Sahabat nabi pun meneruskan perjalanan.

Semasa sedang menaiki tangga, dia berjumpa dengan seorang perempuan yang sangat indah rupa parasnya. Lebih dari bidadari kedua dan pertama. Dia bertanya lagi,"Kamukah Ainul Mardhiah?" Bidadari itu menjawab-"Bukan, Ainul Marhiah ada di atas". Dia pun meneruskan perjalanan lagi. Sehinggalah dia berjumpa seorang gadis yang teramat amat cantik. Jauh lebih cantik daripada semua bidadari tadi. Hingga saat sahabat nabi tadi ingin menghampirinya. Ainul menjawab, "Jangan! Kamu belum syahid lagi!! Akhirnya, dia terjaga dari tidur

Setelah sahabat tadi syahid, ada fulan ceritakan hal ini pada rasulullah. Rasulullah jawab- "Dia telah mendapat hadiah daripada ALLAH iaitu bidadari syurga yang teristimewa.


ps- Kepada kaum Adam, tidakkah anda juga ingin hadiah daripada ALLAH sebegitu. Kami kaum hawa    
      hanya mendapat wildan (pelayan lelaki) sahaja. Hehehe..