" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




10 Makanan Sahabat Wanita..}
Thursday, June 2, 2011 | 11:07 AM | 2Comment



Salam and hallu... Kali ini entry facts sikit eh?? Kita memang suka makan kan? Tapi kalau banyak makan nanti chubby macam Twill ni, nak?? Eh, mestilah x nak kan?? Tu anime kat atas tu makan stik.. Stik jangan makan banyak taw, itu kategori daging tu!! Makanlah banyak sayur dan buah-buahan, sihat untuk badan, bukannya miliki badan yang 'sihat' ok...

 Di sini Twill ada contoh buahan yang wanita kena 'couple' dengan diorang ni.. Entry ni ringkas saja, menepati apa yang korang nak, kan??

1. Avokado 
~Khasiat: Menurunkan kadar kolesterol jahat dan meningkatkan kadar kolesterol baik.. Ia juga menjadikan kuku dan rambut lebih cantik dan sihat. Avokado juga mengurangkan diabetes..

2. Strawberi

~Khasiat: mencegah penyakit jantung, kerosakan mata dan saraf  serta degenerasi (pembentukan) sel baru dalam badan kita. Strawberi juga menguatkan gusi, menyegarkan mulut dan melembapkan gusi.

3. Minyak kelapa

~Khasiat: Menambahkan tenaga tanpa menggemukkan. Mempertahankan kadar kolesterol baik dan meningkatkan metabolisma.  Juga baik untuk kulit dan rambut!

4. Brokoli

~Khasiat: mengurangkan kanser perut dan payudara. Brokoli bagus untuk wanita hamil kerana melindungi janin dan mencegah anaemia. Bagi yang berusi 35 tahun keatas disyorkan mengamalkannya kerana meningkatkan kadar kerja otak.

5.  Kacang soya

~ Khasiat : Mengurangkan risiko kanser rahim

6. Yogurt (Yummy!)

~ Khasiat: mengurangkan risiko kanser payudara, cegah jangkitan di vagina, meningkatkan kekuatan tulang, melancarkan pencernaan makanan

7. Ikan salmon

~Khasiat: mengurangkan risiko penyakit jantung, strok, hipertensi, mencegah penyakit Alzheimer, menyihatkan kulit kepala.

8. Lobak merah

~Khasiat: baik utk mata, mengurangkan risiko kanser, melembapkan kulit dan mencantikkan rambut dan kuku.

9. Tomato

~Khasiat: Cegah kanser payudara, memerangi penyakit jantung, melidungi kulit dari UV, meningkatkan keremajaan kulit.

10. Jus Oren

~Khasiat: mencegah osteoporosis, menurunkan kanser payudara dan ovari..


p/s: Sori kalau entry panjang. Untuk pengetahuan korang jugak kan....