" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" Welcome to my bittersweet diary "

We can chatting here

<>




Hablu Minallah, Hablu Minannas ( Siri 1)}
Friday, April 15, 2011 | 12:59 AM | 0Comment

Ha, nampak title kat atas tuh?? Hari ni nak tazkirah (ingat-mengingati) pasal kerohanian.. Islam agama yang sangat indah, apabila mendengar nama Islam, orang2 bukan Islam gerun!! Tapi Islam masa kini sudah makin mundur!! Orang bukan Islam mmg sudah ada perasaan tertarik pada Islam, tapi sikap umatnya sendiri yg buat mereka tawar hati dengan Islam.

Kenapa? Umat Islam sudah x jaga tatacara hidup Islam. Pergaulan bebas, buang anak, rempit, dadah dan lain2 masalah dunia semuanya org Islam yg mulakan. Mereka x mghayati Islam itu agama yg aman, sejahtera.. Banyak yg terlibat dengan kes2 camni, mereka awalnya rasa ada yg kurang pada hidup mereka. Contoh- rasa kurangnya kasih sayang dan perhatian. 

Lalu, mereka cari benda lain utk memenuhi ruang kosong pada hati diorang.  Sbb tula diorang cari dadah, cari cinta lain (couple) selain cinta ALLAH. Dah lupa ke kita bahawa ALLAH sentiasa dekat dengan kita, kita saja yg menjauh dariNYA!! Ingatlah kita Firman ALLAH :

Jika ingin bahagia, mintalah daripada ALLAH. Jangan minta pada syaitan! 

Tapi apa yg kita buat? Kita ikut nafsu kita.. Nauzubillah..


Banyak cara orang bukan Islam buat untuk sesatkan kita. Mereka tetapkan sukan kebangsaan, perlu berpakaian yang mendedahkan aurat, mencipta Bible. Biar apapun yg diorang buat, ALLAH perbah mencabar manusia :
Buatlah satu surah yang gaya bahasanya sama seperti AL-Quran. Walau sehebat manapun Bible, ALLAH sentiasa melindungi AL- QUR'AN daripada ditiru sehingga hari kiamat!! Subhanallah, ALLAH menjaga kalimahNYA- AL QUR'AN!! Mulianya AL QUR'AN, tapi apa yang kita buat utk mghargai AL QUR'AN? Simpan saja sampai berhabuk dalam rak??

Akhirul kalam, 

"Allah, aku amat mensyukuri nikmat ISLAM dan IMAN ini Ya ALLAH!! Aku merindui kekasihMU, Rasulullah yang mulia. Aku mencintai KALAMMU, AL QUR'AN. Aku ingin menjadi hamba yg diredhaiMU, dan menggapai Cinta-MU yang agung!! Ya Rabb, hambamu ini lemah. Berikanlah hamba kekuatan untuk menghadapi dugaan dunia ini!! Sesungguhnya tiada kekuatan selain ENGKAU yang memberinya, ALLAH...